Vangen & Plotz er en suksessbedrift – et ledende kompetansemiljø innenfor digitale løsninger.
Vangen & Plotz består av erfarne forretningsutviklere, systemutviklere, driftspersonell, interaksjonsdesignere, digitale rådgivere, markedsførere, prosjektledere og innholdsprodusenter, og vi har store ambisjoner. Vil du være ambisiøs sammen med oss?
Vi skal definitivt vokse og ta en enda tydeligere posisjon i Innlandet, men også mot markedet i det sentrale Østlandsområdet. Er du en
forretningsorientert leder, og vil lede vår videre vekst, utvikling og team av medarbeidere?
Som daglig leder har du det overordnede ansvaret for utvikling og drift av selskapet, ut fra de rammer og mandat som styret setter. Stillingen rapporterer til styret, ved styreleder. Som daglig leder vil du også få med deg et lederkollegium og faggrupper som del av Media Bergen konsern.
Ansvarsområdet og dine oppgaver omfatter blant annet å
- sørge for at selskapet tar en tydeligere posisjon som strategisk partner for våre kunder, og styrke identiteten til selskapet gjennom å spisse konsepter, tjenesteområder og produkter for utvikling og drift
- utnytte potensial og synergier knyttet til konsernet som hovedeier, samt videreutvikle potensialet i eksisterende kundeportefølje for å styrke lønnsom vekst
- videreutvikle en prestasjonskultur, sikre kompetanseutvikling, kapasitet og medarbeidernes behov
- videreutvikle strategi og retning for virksomheten, samt sette mål, utarbeide planer og følge opp aktiviteter
Kulturen vår er preget av gründerånd, med flat struktur, stor fleksibilitet og en uformell og jordnær framtoning. Vi ansatte er løsningsorienterte og kreative, og finner alltid løsninger på problemstillinger som dukker opp. Men, vi trenger nok litt mer struktur i hverdagen. Vi preges også av å være et teknologiselskap, der fagkompetansen og integriteten står sterkt, og du vil merke at vi elsker faget vårt. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og mange av oss har lang fartstid i selskapet.
For å lykkes som vår leder, må du ha en
betydelig kapasitet og erfaring som personalleder, like å være tett på de ansatte og fungere som coach, samt styre fagpersoner mot felles mål. Du må være ambisiøs på vegne av selskapet, og evne å være
offensiv i både prioriteringer og beslutningsprosesser, slik at gjennomføringskraften blir god. Gode relasjonelle og kommunikative evner er også viktig, siden
du vil være vårt ansikt utad og representere oss i markedet. Erfaring fra endringsprosesser og evne til å drive
forretningsutvikling og markedsarbeid er sentralt, og har du bransjeerfaring fra en teknologisk virksomhet, vil det være en stor fordel.
Vi har engasjert The Assessment Company for å bistå oss i denne rekrutteringsprosessen. Har du noen spørsmål, ber vi deg rette disse til Hege Langfeldt, telefon 959 31 434 eller Sigurd Beidel, telefon 489 99 525. For å ivareta GDPR, ber vi deg vise interesse for stillingen ved å registrere deg i vårt søknadssystem.