ER DU EN AV VÅRE NYE ACCOUNT EXECUTIVES?
Som Account Executive i Datec vil du ha store påvirkningsmuligheter! Rollen skal i hovedsak sørge for å selge vår SaaS-løsning (Software as a Service) til det nordiske markedet, og rapporterer til Sales Director. Account Executive vil jakte nye salgsprospekter, opprette kontakt, gjennomføre salgsmøter, presentasjoner og demo for kunde, levere og følge opp tilbud, delta på messer og konferanser, avslutte salgsprosesser og sikre signering av kontrakt. Da en stor del av vårt marked er innen offentlig sektor, vil besvaring av anbud også inngå i rollen.
VI TROR AT DE SOM LYKKES BEST I ROLLEN motiveres av muligheten til å være med på en spennende reise inn i fremtiden med videre vekst og internasjonalisering. Vi ser etter deg som har flere års erfaring innen salg og/eller account management, og interesse for og erfaring med teknologi. Dersom du i tillegg har erfaring med anbudsbesvarelser er dette en fordel. Riktig kandidat har et utpreget kommersielt fokus, og evner å jobbe selvgående og etterstrebe et høyt aktivitetsnivå. I møte med andre mennesker er du nysgjerrig og interessert, noe som skaper tillit og engasjement i møte med nye, potensielle kunder. Du trives godt å jobbe sammen med et sterkt team av dyktige medarbeidere – for oss er samspill noe av det viktigste i vår hverdag for å nyte suksess.
Vi ser gjerne at du er en proaktiv pådriver for å identifisere nye løsninger for kundene, samt at du er en trygg sparringspartner for kollegaer på prosjektledelse, customer success og utvikling. Vi ønsker oss kollegaer som er pådrivere for utvikling av selskapets potensial gjennom å dele erfaringer, kunnskap og nettverk.
Du må like å jobbe i et miljø med høy aktivitet og krav til leveranse, og du vil få solid støtte fra kompetente og hyggelige kolleger. Du vil få stor påvirkning på egen arbeidshverdag, og mulighet for langsiktig karriereutvikling i et selskap med høye ambisjoner. Vi er nysgjerrige på hva kandidater fra andre bransjer kan lære oss og utfordre oss på, og ønsker gjerne kandidater som har sin kompetanse og erfaring fra ulike tekniske bransjer/fag.
Følgende formell kompetanse og erfaring er ønskelig:
- Relevant utdanning fra høyskole/universitet
- Minimum 10 års erfaring i kunderettet rolle
- Erfaring med bruk av CRM-system
- Kunnskap om det nordiske markedet
- Erfaring med forhandlinger
- Erfaring med løsningssalg til det offentlige er en fordel
- Erfaring med offentlige anskaffelser og anbudsprosesser
- Interesse og «drive» for å jobbe internasjonalt
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på engelsk
- Erfaring fra salg av IT-løsninger og god kjennskap til digitale plattformer
- God kompetanse på MS Office og IT-løsninger generelt
Arbeidssted for stillingene kan være Oslo eller Trondheim.
Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg!
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen.
Lone Holm Blaasvær: tlf. 924 45 136, mail: lone@theac.no
Helene Møller Rørvik: tlf. 415 29 191, mail: helene@theac.no
Søknadsfrist:
29. april 2021