Grøntvedt har en spennende og fartsfylt tid foran seg. Som Innkjøpssjef får du muligheten til å komme inn i en kompleks verdikjede med globale grensesnitt. Du får en nøkkelposisjon i selskapet, med overordnet ansvar for innsatsfaktorer, inkludert transport i Norge, Danmark, Sverige og Finland. Vi ønsker oss en Innkjøpssjef som har spisskompetanse og stadig holder seg oppdatert på faget sitt og trender i markedet! Er det deg vi ser etter?
Som Innkjøpssjef har du ansvar for å samordne innkjøpsfunksjonen i Grøntvedt med tilhørende datterselskap. Dette innebærer å lede innkjøpsarbeidet for våre 7 enheter i 3 land og målet er helhetlig og verdiskapende innkjøp av varer og tjenester. Stillingen inkluderer forretningsmessig ansvar for vår totale innkjøpsportefølje, som skal videreutvikles med fokus på lønnsomhet og bærekraft.
Arbeidsoppgaver og ansvarsområder for stillingen:
- Innkjøp av råvarer, innsatsfaktorer til produksjon, samt tjenester
- Kontraktshåndtering og oppfølging av leverandører
- Forhandlinger
- Faglig ansvar for kategoriinnkjøpere ved Klädesholmen
- Samordning og strukturering av innkjøp, samt organisering av outsourcing ved behov
- Prognosearbeid og oppfølging av avtaler og priser
- Utvikle og drive innkjøps- og kategoristrategier i tråd med overordnede strategier
- Kontinuerlig utvikle kompetanse på kjøpte tjenester og transport
- Jobbe i nært samarbeid med de andre avdelingene
Vi ser etter deg som har erfaring med strategisk og operativt innkjøp, og har opparbeidet en god forståelse for komplekse verdikjeder. Du har spisskompetanse på innkjøpsfeltet, er trygg i forhandlinger og har evnen til å tenke langsiktig. For å lykkes i rollen vil det være viktig at du er en relasjonsbygger som etablerer gode relasjoner med leverandører og kollegaer, og samarbeider godt med mennesker i ulike roller.
Vi tror også at du har:
- Høyere relevant utdannelse innen økonomi, innkjøp eller logistikk. Krav til formell utdannelse kan kompenseres med relevant erfaring
- Dokumentert erfaring og gode resultater innen innkjøp
- Minimum 3-5 års erfaring med ledelse og gjennomføring av strategisk og operativt innkjøp
Hovedkontoret til Grøntvedt er på Uthaug, men vi har også flotte kontorfasiliteter på Solsiden i Trondheim. Det er ønskelig med tilstedeværelse på Uthaug en gang i uka.
Kontaktinformasjon The Assessment Company:
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg:
Lone Holm Blaasvær, tlf. 924 45 136, e-post: lone.holm.blaasvaer@theac.no
Kamilla Larsen, tlf. 45225730, e-post: kamilla.larsen@theac.no
Søknadsfrist: 10. januar
Vi ser frem til å høre fra deg!