Hvorfor jobbe i Rosenborg Ballklub?
Hos oss får du en unik mulighet til å være med på videreutviklingen av en solid, trøndersk merkevare. RBK har en stolt og unik fortid i norsk idrettshistorie, og nå ser vi mot nye muligheter. Ved å ta med oss historien, samtidig som vi utfordrer ved å tenke nytt, skal vi rette blikket mot nye markeder og samarbeidspartnere, og det er denne satsingen du nå kan bli en sentral del av. Våre engasjerte sponsorer er, sammen med publikummet på kamp, våre viktigste samarbeidspartnere, og vårt partnernettverk er et av landets største. Det jobbes kontinuerlig med utviklingen av gode partnertilbud og -strukturer, og det er essensielt at alle våre partnere kjenner på verdien de har for klubben vår. For å sikre god flyt i dette arbeidet har vår nye Salgs- og markedssjef et overordnet ansvar for å ivareta gode møtepunkter; på Brakka på dagtid, som vert på stadion på kamp, og i hverdagen for øvrig.
Rosenborg Ballklub arrangerer et av Norges største idrettsarrangementer hver 14.dag, og som Salgs- og markedssjef får du stor påvirkningskraft både på disse og ellers i organisasjonen. I RBK blir du en del av et inspirerende og engasjert fellesskap, som setter faglig og personlig utvikling på agendaen for våre medarbeidere.
Rollen
Som Salgs- og markedssjef i Rosenborg vil du bli leder for markedsavdelingen. Du vil ha overordnet ansvar for alle salgs- og markedsaktiviteter; herunder planlegging, budsjettering og gjennomføring av aktiviteter rettet mot bedriftsmarkedet. I tett samarbeid med forretningsutviklere, publikumsavdelingen og kommunikasjonsavdelingen vil du utarbeide og implementere en markedsstrategi, og gjennom god dialog og sparring vil du lede ansatte i avdelingen mot en målrettet og systematisk gjennomføring av de ulike aktivitetene. Digitalt salgsarbeid er også en sentral del av hverdagen.
Rollen vil inngå i ledergruppen, og rapporterer til Daglig leder.
Ansvarsområder:
- Overordnet ansvar for merkevaren Rosenborg Ballklub, med salg og oppfølging av kommersielle produkter rettet mot bedriftsmarkedet
- Forvaltning og oppfølgning av partnernettverket med tilhørende aktiviteter
- Utvikling av strategi, prosjekter og hensiktsmessige KPI-er for å nå målsetninger
- Overordnet og operativt ansvar for innsikt, trender og analyse innenfor relevante forretningsområder
- Personalansvar
- Budsjett- og resultatansvar
- Medansvar for arrangementer ovenfor sponsorer og samarbeidspartnere
- Initiere, planlegge og styre gjennomføring av markedsaktiviteter i alle kanaler, digitale som fysiske
- Utnytte og aktiv benytte digitale verktøy for å understøtte fysisk salg
Hvem ønsker vi på laget?
Vi søker ser etter en moderne og fremtidsrettet leder med stor gjennomføringskraft, og som vil ha en sentral rolle i å, nok en gang, skape uforglemmelige opplevelser på Lerkendal. Du har gode lederegenskaper, er analytisk og markedsorientert, men er heller ikke redd for å tenke nytt og utfordre normen. Du har god og lang erfaring fra salg og markedsføring, men ser likevel fremover etter nye måter og muligheter til å fremme Rosenborg på, særlig også med bruk av digitale virkemidler. Som leder er du åpen, ambisiøs og nyskapende, og du forstår at dette er en jobb som krever åpen kommunikasjon, tillit og trygghet. Du er en svært god relasjonsbygger, og har et bredt nettverk, du er opptatt av god bedriftskultur og et godt arbeidsmiljø. Du fungerer godt som sparringspartner og deler gjerne av din kunnskap med kollegaer og klubben som helhet.
KONTAKTINFORMASJON
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg:
Helene Møller Rørvik 41 52 91 91 / helene@theac.no
Vidar Undebakke 478 19 671 / vidar.undebakke@theac.no
Vi ser frem til å høre fra deg!
Søknadsfrist: 4. januar 2022
Alle søknader behandles konfidensielt.