Infratek er et veldrevet og offensivt selskap. Vi opererer i en bransje med stort potensial, og vi skal gå i front for å utvikle bransjen! Vi skal betjene nye markeder og nye produkter med innovativ teknologi som skal leveres og tas i bruk. Vi har som mål å være en attraktiv arbeidsgiver og kundenes prefererte samarbeidspartner. Vi eies av et internasjonalt selskap som har høye forventninger til oss, og det er høye krav til våre leveranser og en kontinuerlig utvikling av vår nordiske organisasjon. Nå skal vi rekruttere en nøkkelperson til vår norske organisasjon, og søker leder for avdelingen Elektro.
Dine ansvarsområder og arbeidsoppgaver vil omfatte blant annet
- lede selskapets satsning på elektroprosjekter, blant annet innen el-mobilitet og elektrifisering av transport og samferdsel, smart city micro-grid og liknende
- nyskapning, strategiutvikling og -implementering
- identifisering av forretningsmuligheter på kort og lang sikt
- identifisering og utvikling av nye produkter og løsninger, og implementering av dette i det norske markedet
- kundedialog og kundeutvikling
- budsjett- og resultatansvar for avdelingen
- personalansvar for prosjektledere, ingeniører og montører
Stilingen rapporterer til leder for forretningsenheten Infrastruktur Service, og inngår i forretningsenhetens ledergruppe.
For å være rett person for stillingen, er det viktig at du
- er ambisiøs, drivende, nysgjerrig og løsningsorientert
- er kommersielt orientert, har god forståelse for vår verdikjede og trives med å være i aktiv kundedialog
- har hatt budsjett- og resultatansvar (P&L) og erfaring med økonomistyring
- er en erfaren leder som har god gjennomslagskraft, og skaper engasjement og motivasjon
- trives med å identifisere fremtidige markedsbehov og ta initiativ til å utvikle nye tjenester og produkter
- kontinuerlig ser etter forbedringsmuligheter innen organisasjon, systemer og prosesser
- har et sterkt fokus på helse, miljø, sikkerhet og kvalitet
Utvikling og trening av din organisasjon er det viktigste for deg i hverdagen, og din forståelse for og interaksjon med mennesker og hva som motiverer og skaper resultater, er noe du er bevisst.
Den rette kandidat får stor frihet til å utvikle rollen i den retning som vil være strategisk riktig for selskapet. Stillingen gir en unik mulighet for å skape noe nytt i en spennende bedrift og i en bransje som er svært viktig for fremtiden. Arbeidssted er Oslo.
Ved spørsmål om stillingen kan du kontakte forretningsenhetsleder / Business Unit Leader, Kai Getz, på telefon 950 34 151. The Assessment Company AS bistår oss i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål vedrørende prosessen, kan du kontakte vår rådgiver Sigurd Beidel på telefon 489 99 525. Vis interesse for stillingen ved å sende din søknad og CV. Søknadsfrist er 14. januar 2018.