VI SØKER EN DYKTIG OG ENGASJERT GRUPPELEDER TIL VÅRT KONTOR PÅ GJØVIK
Vil du lede et høyt kompetent og inkluderende arbeidsmiljø med kreative, bærekraftige og forretningsorienterte prosjekter? Sweco Innlandet opplever en betydelig økt etterspørsel, og søker en gruppeleder som kan lede og utvikle kontoret og teamet på Gjøvik innen byggtekniske fag.
Vår nye gruppeleder er en engasjert kunde- og forretningsorientert person, som ser og utnytter kommersielle muligheter. En initiativtaker og pådriver for utvikling og gjennomføring av gode og fremtidsrettede løsninger og leveranser til Swecos kunder. Du er en utpreget lagspiller, med gode relasjonelle ferdigheter og kommunikasjonsevner. Videre er du dyktig på å motivere og utvikle medarbeidere og team til å fokusere på mål og prestere godt i Swecos oppdrag og prosjekter.
Gruppeleder ivaretar det forretningsmessige ansvaret for gruppen, derigjennom resultat- og personalansvar. Bygg-gruppen på Gjøvik består av 9 ansatte som ledes av gruppeleder. Det tilligger rollen et ansvar for å drive salg, utvikle et fremtidsrettet kontor samt bidra til utvikling av regionen i samsvar med markedet og resten av Sweco. Som gruppeleder vil du være prosjekteier og tilbudseier, og ha det overordnede ansvaret for oppfølging av gruppens leveranser. Stillingen inngår i regionens lederteam og rapporterer til regionleder.
Arbeidsoppgaver som inngår i stillingen, er blant annet:
- Målrettet og systematisk kundearbeid
- Oppfølging av gruppens leveranser og faktureringsgrad
- Implementering av selskapets strategiplan
- Sikre at Swecos virksomhetssystem er implementert
- Legge til rette for faglig utvikling og samarbeid på tvers
- Være en aktiv bidragsyter som medlem i ledergruppen i Sweco Innlandet
Følgende kompetanse og erfaring er viktig:
- Relevant utdanning, fortrinnsvis mastergrad, men det er ikke et krav
- Du har relevant ledererfaring og erfaring med prosjektledelse
- Du har god forståelse for byggtekniske fag
- Du kan vise til dokumenterte resultater, som lønnsom vekst, medarbeiderutvikling, kundetilfredshet, prosjektleveranser
- Du har erfaring med tilbudsarbeid
- Du har god kompetanse i bruk av relevante IT-verktøy
- Du har nettverk innenfor bransjen og grunnleggende businessforståelse
Sweco tilbyr:
- Gode muligheter for å utvikle deg som leder i et stort tverrfaglig miljø med kunnskapsrike medarbeidere
- Muligheter for å utvikle et stort eget team gjennom tett kundekontakt, interessante prosjekter og samarbeid
- Kurs, ledertrening og et stort internt- og eksternt nettverk
- Et fleksibelt og svært godt sosialt arbeidsmiljø
- Utviklende og interessante utfordringer i et bredt spekter av prosjekter, også i samarbeid med øvrige regioner i Sweco Norge AS og andre land i Sweco-konsernet
- Gode og konkurransedyktige betingelser
Er dette noe for deg?
Vi ser fram til å lese din søknad og CV og håper at du der kan beskrive hvordan du kan bidra i denne stillingen for Sweco Innlandet. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company Anstein Krekke 419 15 748 eller Gro-Anett Haugen på 974 08 693.
Søknadsfrist 17. oktober 2019.