Salgs- og markedssjef
Strategisk og operativt ansvar – Personalansvar
Nordbohus er en sterk merkevare forbundet med kvalitet. Selskapet har solid økonomi, langsiktige perspektiver og vekstambisjoner. Vi søker en salgs- og markedssjef som kan være pådriver for at Nordbohus Innlandet skal vokse og vinne ytterligere markedsandeler, som kan bidra til kommersialisering av selskapet, og et sterkt samarbeid innad i salgsavdelingen.
Salgs- og markedssjef har hovedansvaret for samlet ordretilgang i virksomheten for både bolig og fritidsboliger, og skal sørge for et proaktivt salgs- og markedsarbeid for selskapet. Vedkommende ivaretar kundeporteføljen på et overordnet nivå, systematikk i arbeidet med eksisterende og potensielle kunder, og arbeider målrettet for å opprettholde og øke selskapets kundeportefølje i etablerte og nye markeder. I tillegg til å ha et overordnet ansvar for salg og marked, må vedkommende delta på et operativt nivå for støtte, styring og utvikling i salgs- og markedsarbeidet. Rollen rapporterer til administrerende direktør og inngår i selskapets ledergruppe og har kontorsted Gjøvik.
Ansvarsområdene i rollen kan oppsummeres slik:
- Oppfølging og styring av salgsorganisasjonen og salgsaktivitet
- Utvikle og implementere salgs- og markedsstrategier, samt følge opp salgsprosesser
- Kostnads- og markedsbudsjett i salgs- og markedsavdelingen
- Lede, motivere og videreutvikle salgsavdelingen. Personalansvar for 4 selgere
- Støtte salgsapparatet gjennom egen deltagelse mot kunder
- Intern kravstiller på leveranse mot kunde, prosess og produkt
Ny salgs- og markedssjef er en proaktiv og forretningsorientert resultatorientert lagspiller. En tydelig leder som trives med både strategiske og operative oppgaver, og som evner å mobilisere organisasjonen gjennom å være en motiverende inspirator. Rett person er opptatt av å skape resultater, motiveres av å bygge opp og utvikle noe, og ser betydningen av å være med på å generere aktivitet ute sammen med salgsapparatet. Viktige personlige egenskaper i denne sammenheng er evne til struktur, robusthet, overbevisnings- og gjennomføringsevne.
Følgende kompetanse og erfaring er viktig:
- Relevant utdanning
- Kommersiell erfaring, og salgserfaring med dokumenterbare resultater
- Personalledererfaring
- God forretningsforståelse og økonomiforståelse
- God forståelse for verdien og bruk av teknologi og IT
- Erfaring strategiarbeid fra kommersiell virksomhet, med vekt på omstilling/struktur/prosessledelse
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Noe byggteknisk erfaring er en fordel, men ikke et krav
Er dette noe for deg? Vi ser fram til å høre fra deg. For mer informasjon om stillingen, ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company, Hege Langfeldt på 959 31 434, eller Sigurd Beidel på 489 99 525. For å ivareta GDPR ber vi deg søke på stillingen ved å laste opp din cv og søknad.