Hvorfor jobbe i Rosenborg Ballklub?
Hos oss vil du være med på å videreutvikle en av Norges sterkeste merkevarer. Rosenborg Ballklub har en stolt og unik fortid i norsk idrettshistorie, og nå ser vi mot nye muligheter. Ved å ta med oss historien, samtidig som vi utfordrer ved å tenke nytt, skal vi rette blikket mot nye markeder og samarbeidspartnere, og det er denne satsingen du nå kan bli en sentral del av. Du vil få muligheter til faglig utvikling i stillingen og ha stor påvirkningskraft og mulighet til å bane ut nye veier for selskapets digitale tilbud. Du vil bli en del av et engasjert og godt fellesskap og jobbe med en bred og spennende målgruppe.
Rollen
Som forretningsutvikler vil du ha ansvar for å drive frem nye forretningskonsepter innenfor klubbens kommersielle hovedstolper; publikummet på stadion og i sofaen, våre sponsorer og øvrige samarbeidspartnere. Målet er at digitale plattformer skal understøtte fysiske salg og bidra til merverdi for RBK. For å lykkes med dette må du jobbe med eksisterende forretningspartnere og nye aktører som kan tilby verdiøkende produkter og/eller tjenester, også utenfor dagens etablerte forretningsområder. Du vil ha en viktig rolle i å styrke RBKs evne til å møte endringer som følger av den digitale utviklingen, og klubbens generelle markedsarbeid og -tilbud. Dette innebærer å kartlegge trender og tenke kreativt rundt nye partnersamarbeid og digitalisering, og initiere konkrete prosjekter.
Som forretningsutvikler vil du ha en sentral rolle i et fremtidsrettet RBK. Du vil samarbeide med Salgs- og markedssjef, Publikumssjef og kommunikasjonsavdeling på felles prosjekter, men og bli underlagt et eget prosjektmål og jobbe selvstendig med dette. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Ansvarsområder:
- Vurdere markedet og nye markedsmuligheter
- Analysere følgere og supportere, kunder og konkurrenter. Skape et overblikk over hva som fungerer eller ikke
- Forsterke og forbedre eksisterende produkter, varer, opplevelser og tjenester for publikum og sponsorer
- Utvikle og etablere nye produkter, tjenester og forretningsmuligheter
- Etablere og gjennomføre forretningsplaner og prosesser
- Være en pådriver og igangsetter for nye prosjekter, samt gjennomføre og følge opp fremdrift
- Utforme nye og konkrete forretningsmodeller
- Ha sterk kjennskap og tilnærming til digital forretningsutvikling
Hvem ønsker vi på laget?
Vi er på jakt etter en analytisk forretningsutvikler med fokus og personlig drivkraft for å kontinuerlig forbedre og evaluere varemerket RBK. Du identifiserer deg med klubbens merkevare og samfunnsansvar og du evner å se innovative muligheter og løsninger. Du er selvgående og initiativrik og er en inspirerende pådriver. Gjennom åpen kommunikasjon skaper du trygghet og tillit hos kolleger og andre samarbeidsparter. Du er åpen for god dialog og sparring med klubb og lederteam, og du brenner for å skape nye muligheter i tiden fremover.
Følgende kompetanser og erfaringer er viktig for stillingen:
- Høyere formell utdannelse innenfor økonomi og ledelse, teknologi, design eller liknende
- Erfaring og god kunnskap innenfor digitalisering og teknologi
- Sterke analytiske egenskaper
- Kommersielt fokus
KONTAKTINFORMASJON
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale eller send oss en mail, så tar vi kontakt med deg:
Vidar Undebakke 478 19 671/ vidar.undebakke@theac.no
Liv Ragnhild Straume 456 99 579/ liv.ragnhild.straume@theac.no
Vi ser frem til å høre fra deg!
Søknadsfrist: 4. januar 2022
Alle søknader behandles konfidensielt.