Vil du bygge opp og vedlikeholde sterke kunderelasjoner innen renholdsbransjen? Som Segment Manager skal du utvikle en solid forståelse for sektoren, med formål om å skape engasjement og innsikt i behov og markedsdynamikk, og bidra til å utarbeide strategier for å drive kategoriutvikling. Er du en troverdig og tillitsfull samarbeidsperson som ønsker å bidra til å styrke og utvikle kunderelasjonene våre, og å skape nye, kan du være den vi ser etter.
For den rette kandidaten vil rollen kunne medføre teamlederansvar, inkludert personalansvar, for teamet av bransjespesialister/ segment managere.
Hverdagen din i korte trekk:
- Analysere egen portefølje, konkurrenter og markedet generelt
- Analysere muligheter innen dagens kundeportefølje
- Optimalisere og beslutte sortiment i henhold til segmentets/bransjens behov, herunder markedsinnsikt i prisstruktur
- Definere nye egenutviklingsprosjekter og source nye produkter i samarbeid med globalt kategori- og segmentteam
- Dedikert kategoriansvar, inkludert prognostisering
- Gjennomføre produktlanseringer fra start til implementering
- Samarbeide med KAM om kundeprosjekter, herunder besøk hos kunder og sluttkunder på eget initiativ
- Samarbeide med øvrige segment managers om sortimentsutvikling
Er du aktuell som teamleder, vil rollen også innebære:
- Ledelse, koordinering og utvikling av Segment Manager-teamet, med personalansvar
- Deltakelse i det kommersielle lederteamet sammen med salgsdirektør og teamleder KAM
Riktig kandidat er en lagspiller med stor påvirkningskraft internt og eksternt. Du er dyktig til å bygge gode relasjoner og skape tillit hos kunder. For å lykkes i rollen, bør du være målfokusert og resultatorientert og ha stor gjennomføringsevne, samtidig som du evner å håndtere og vise tålmodighet i langsiktige prosesser. Du viser entreprenørånd og er god på selvledelse, tar ansvar og evner å jobbe nøyaktig og selvstendig. Gode kommunikasjonsevner muntlig og skriftlig er viktig. Rollen krever at du arbeider strukturert og har gode analytiske ferdigheter, er lærevillig og har fokus på kontinuerlig forbedring.
Ønsket kompetanse:
- Erfaring med kategoristyring
- Kjennskap til produktbehov og utfordringer innen fasilitetsstyring og renhold
- Etablert nettverk i bransjen er en fordel
- Erfaring med å utforske eller skape muligheter sammen med kunder
- God forretningsforståelse
- Erfaring med salgsstøtte-systemer og Office
- For teamleder er noe ledererfaring ønskelig
Hvorfor skal du jobbe hos Abena?
- Bli del av et nordisk, familieeid selskap med korte beslutningsveier, hvor det jobbes dedikert med bærekraft og etisk handel relatert til uunnværlige produkter av høy kvalitet
- Svært gode muligheter for påvirkning og egenutvikling
- Et godt arbeidsmiljø med høy trivsel og tillit
- Stor fleksibilitet i arbeidshverdagen, med arbeidssted enten i Abenas lokaler i Oslo eller på hjemmekontor der du bor
Abena har valgt The Assessment Company som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål kan du kontakte Sissel Brodtkorb på tlf. 412 20 913 eller Hilde Bachmann på tlf. 4085 1957, eller vis din interesse ved å sende oss din CV og en søknad. Søknadsfrist 24. mars. Innkommende søknader vil bli vurdert fortløpende, så send gjerne søknaden jo før, jo heller.
Er du nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten, men har en hektisk hverdag? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale, eller send oss en e-post, så tar vi kontakt med deg.