Uten vannet stopper Norge! Rent vann er avgjørende for utvikling av regionen vår og er en forutsetning for å være et godt sted og bo og arbeide. Ønsker du en meningsfylt karrierevei, der tekniske prosjekter og utfordringer krysses med et betydelig samfunnsansvar og bærekraftig regionsutvikling? Vil du lede et av Kongsvingerregionens fremste ingeniørmiljøer? Da er det deg vi ser etter!
Som avdelingsleder får du en helt sentral posisjon i vår virksomhet. Fremtidens tjenester vil kreve at du får brukt ditt strategiske overblikk og langsiktige ambisjoner til regionens beste, og du vil få påvirke hvordan vi tar i bruk ny teknologi og nye løsninger for å være fremtidsrettede og effektive. GIVAS sitt ingeniørmiljø har en sentral tverrfaglig rolle i denne utviklingen, både mot drift og videreutvikling av prosjekter og tjenester.
GIVAS har totalansvar for å levere vann- og avløpstjenester til innbyggerne i selskapets eierkommuner, et område som er nesten sju ganger større enn arealet til Oslo kommune. Dette innebærer drift og utvikling av kritisk infrastruktur, som består av om lag 25 prosessanlegg for vann og avløp, 130 pumpestasjoner og 850 km ledningsnett. I tillegg skal det gjennomføres mange store og spennende vann- og avløpsprosjekter i årene som kommer.
Avdelingen består i dag av 10 dyktige ingeniører med kompetanse innenfor analyse og prosjektering av vann- og avløpsanlegg, prosessoptimalisering, automasjon, landmåling, prosjekt- og byggeledelse. I tillegg til å gjennomføre prosjekter jobber avdelingen med utvikling av digitale løsninger og automatisering av driftsprosesser, samt gir faglig støtte til selskapets øvrige avdelinger, eksterne utbyggere og eierkommunene.
Lederen inngår i bedriftens ledergruppe og rapporterer til daglig leder.
Din arbeidshverdag i korte trekk
- Skape engasjement, resultater og trivsel gjennom ditt lederskap og sikre faglig utvikling
- Styre utviklingen av vann- og avløpsstruktur i regionen
- Være en pådriver for fremtidsrettet utvikling av selskapet
- Være et bindeledd mellom avdelingene internt og utbyggere og oppdragsgivere eksternt
- Være prosjekteier og følge opp prosjektporteføljen
- Sikre planer, fremdrift og prioriteringer
- Økonomistyring, større anskaffelser, samt rapportering
Ønskede kvalifikasjoner
- Ingeniørfaglig eller teknisk utdanning
- Ledererfaring
- Prosjekterfaring
- Teknologisk interesse, sterk utviklingsorientering og gode relasjonelle egenskaper
- God økonomiforståelse
Ønsker du en uforpliktende prat om stillingen? Du er velkommen til å ta kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company AS, Hege Langfeldt på telefon 959 31 434 eller Bård Nordby på telefon 922 87 160.
Ta kontakt snarest om du er interessert!