Curida er en ledende aktør innen farmasøytisk industri, med en historie som strekker seg tilbake til 1974. Vi er en pådriver for å bygge en legemiddelnæring i Norge, og ønsker å posisjonere Norge som en interessant aktør i det i europeiske beredskapssamarbeidet og i det globale legemiddelmarkedet. I en tid der i helseindustrien er i rask endring, ser vi etter en dyktig Group Controller som skal bidra til at vi lykkes med vår vekstambisjon.
Våre verdier – fleksibilitet, entusiasme, troverdighet og mot – er byggesteinene i vår virksomhet. Vi søker en ny kollega, som sammen med oss, ønsker å fremme medisinsk innovasjon, og som kan identifisere seg med våre verdier.
Hvorfor Curida? Vi …
- ønsker å tilrettelegge for videre karriereutvikling
- er rigget for vekst og har klare ambisjoner for fremtiden
- har et internasjonalt miljø, både internt og eksternt
- vil være en viktig partner for industrialisering av nye og eksisterende legemidler
Din arbeidshverdag
Som Group Controller vil du ha en sentral rolle i den finansielle styringen av Curida Holding Group. Du vil ha et bredt spekter av oppgaver med blant annet ansvar for finansiell rapportering på konsernnivå. Dette innebærer konsolidering av både drifts- og lovpålagte rapporter fra våre ulike forretningsenheter. I tillegg vil rollen analysere og vurdere økonomiske tall for alle våre konsernselskap, og samarbeide tett med både revisor og øvrig ledelse. Som Group Controller blir du en sentral nøkkelperson som bidrar med blant annet finansiell data, investeringsanalyser og diverse prognoser som er avgjørende for ledelsens strategiske beslutninger. Ditt arbeid vil være kritisk viktig for vår evne til å nå våre finansielle mål og støtte opp under vår vekststrategi. Rollen rapporterer til CFO i Curida Holding Group, og arbeidssted er Oslo.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg med god forretningsforståelse, som både har evner og interesse for å videreutvikle selskapet. Du har et analytisk og helhetlig tankesett, og er ansvarsbevisst med fokus på høy kvalitet i det du gjør. Du arbeider strukturert og håndterer prosesser på tvers av ulike forretningsenheter. Videre arbeider du godt selvstendig, samtidig som du trives med samarbeid og interaksjon med andre. Du er ambisiøs på egne og andres vegne, og identifiserer deg med våre verdier.
Vi ser gjerne for oss at du har
- Relevant utdanning
- Erfaring med årsavslutning, inkludert konsolidering
- God erfaring med bruk av MS Office
- Internasjonal forretningserfaring er en fordel
- Erfaring med Business Intelligence-systemer er en fordel
- Gode ferdigheter i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
Er dette noe for deg?
Du kan vise interesse for stillingen ved å sende oss din CV og søknad innen 11.10 2023. Har du spørsmål om stillingen eller prosessen, se navn og kontaktinfo til våre rådgivere i The Assessment Company.