Posten Moderne søker en entusiastisk og kreativ butikk- og produktansvarlig til å etablere og drive Trondheims mest attraktive og morsomme museumsbutikk.
Posten Moderen skal bygge en morsom, attraktiv og lønnsom museumsbutikk, både fysisk og digitalt, som genererer både besøkende og inntekter til museet. Vi søker derfor etter deg som er kreativ og konseptuell, som motiveres av å skape gode kundeopplevelser. Som butikk- og produktansvarlig har du, i tett samarbeid med ledelsen, ansvaret for etablering og utvikling av butikken og produktsortimentet, samt butikkens drift og økonomiske resultater.
Stillingen rapporterer til museets Direktør.
Ansvarsområder- og arbeidsoppgaver:
- Utvikle strategi for butikk, produkter og målgrupper som underbygger museets overordnede visjon og de langsiktige mål for institusjonen.
- Utvikling av merchandise og produktlinjer i samarbeid med andre merkevarer og relevante interessenter (stiftelser, kunstnere, designere etc.).
- Ansvar for å sikre lisensiering og rettigheter på produkter og konsepter.
- Være oppdatert på relevante trender for ulike målgrupper regionalt, nasjonalt og internasjonalt.
- Planlegge og bygge fysisk og digital butikk mtp. kundereisen og kundeservice.
- Skaffe systemer som sikrer effektiv drift av butikken, som for eksempel. kasse, lager, netthandel, billettsalg etc.
- Merkevarebygging og skape synlighet for butikken i tett samarbeid med markeds- og kommunikasjonsteamet.
- Utarbeidelse og oppnåelse av budsjett og nøkkeltall.
- Sikre ansvarlig drift og bærekraftig forretningspraksis i alle ledd.
- Samarbeide tett med Britannia Hotel og Nye Hjorten Teater.
- Rekruttere, koordinere og utvikle ansatte knyttet til butikken.
Vi søker deg som har erfaring med konseptutvikling og butikkdrift, samt stor interesse for kunst. Du har kommersiell teft og forståelse av varehandel og kundeatferd. Stillingen er nyopprettet og vi søker deg som trigges av å utvikle egen rolle, og som motiveres av å bygge gode og fruktbare samarbeids- og samhandlingsarenaer internt og eksternt. Du engasjeres av et pulserende miljø med kreative mennesker og høyt tempo, og har høy gjennomføringskraft og fremdrift.
Kvalifikasjoner:
- Erfaring med konseptutvikling og butikkdrift.
- Kunnskap om økonomi, budsjettering mm.
- Erfaring med lisenser, rettigheter og merchandise.
- Ledererfaring.
- Grunnleggende kjennskap til kunst.
Hvorfor jobbe med oss?
Hos oss vil du få en sentral rolle i en liten og dynamisk stab med kunnskapsrike og engasjerte kolleger. Det vil være en svært variert arbeidsdag med et bredt spekter av oppgaver, og du får mulighet til å utvikle et butikkonsept og et spennende varesortiment som forsterker merkevaren Posten Moderne.
Bli med på reisen med Posten Moderne, hvor vi sammen vil forme fremtiden for kunst i Trondheim og bidra til å skape uforglemmelige opplevelser for vårt publikum!
Hvis du er nysgjerrig og ønsker mer informasjon om denne muligheten, ta kontakt med Administrerende direktør i Posten Moderne, Marit Album Kvernmo, tlf. 936 65 207, e-post:
marit@postenmoderne.no eller Lone Holm Blaasvær i The Assessment Company, tlf. 924 45 136, e-post:
lone@theac.no.
Vi snakker med aktuelle kandidater fortløpende, så søk gjerne snarest, men senest ved
søknadsfrist 12. mai.