Da er du kanskje Green Mountains nye Bid Specialist! Vi er i sterk vekst og skal være den mest profesjonelle datasenterleverandøren i både det norske og europeiske markedet. Vi søker nå etter entusiastiske kollegaer som stadig ønsker å utvikle sin kompetanse i en bransje som er i konstant bevegelse.
Vi er på jakt etter en dyktig Bid Specialist som kan ivareta hele bid-prosessen i vår organisasjon, fra kunde oversender kravspesifikasjonen til ferdig tilbud sendes i retur. Helt sentralt til rollen ligger ansvaret for å analysere og identifisere kundens behov, for så å gjøre bestillinger ut i egen organisasjon. Du blir en del av salgsavdelingen som har ansvar for å anskaffe nye kunder til Green Mountain i alle landene der selskapet har lokasjoner, i tillegg til land der GM søker å etablere seg, og har slik sett et viktig rolle i å sikre fortsettelsen av selskapets fenomenale vekst.
Bid-teamet inngår i salgsavdelingen som er ledet av CCO, og har fra før av én Bid Manager og tre selgere som er lokalisert i henholdsvis Norge, Tyskland og Storbritannia. De i teamet som sitter i Norge, er lokalisert ved våre kontorer i Stavanger og Enebakk. Avdelingen jobber ut mot hele organisasjonen.
Din hverdag i korte trekk:
- Drive og lede tilbuds- og anbudsprosesser
- Være ansvarlig for omfang, struktur, innhold og fremdrift i nye tilbudsprosesser
- Veilede og gi støtte til salgsressurser i hele organisasjonen
- Være ansvarlig for å utvikle nye prosesser og dynamisk struktur, samt bidra i å profesjonalisere vårt rammeverk for tilbudsprosesser
- Gjennomgå dokumenter og forbedre kundemateriell for å samle og sikre korrekt informasjon, til riktig standard og som svar på kundens behov
- Proaktivt bidra til at selskapet ser muligheter for nye tjenester, alternative kommersielle løsninger og videreutvikle vårt produktspekter
- Delta i kundemøter og på konferanser
Hvem ser vi etter?
Stillingen vil passe deg som trives godt i salg- og markedssfæren, og som jobber godt ut mot alle ledd i organisasjonen. Dette krever at du samarbeider godt med ulike personer og evner å gjøre deg forstått i rollen som bestiller. Du bør være ekspert på prosess og struktur, og kan ta en sentral rolle i videreutviklingen av arbeidsmetodikk og strukturer som er sentrale for bid-arbeidet. Det er en fordel om du er proaktiv og selvgående i arbeidshverdagen, fleksibel og har gode prosjektlederegenskaper. I tillegg er du løsnings- og mulighetsorientert, ansvarsbevisst, og motiveres av gode resultater som skapes sammen med andre.
Vi ser helst at du har:
- Høyere utdanning på minimum bachelor-nivå innen f.eks. økonomi, ledelse, business administration, juss
- Erfaring fra rolle som Bid Specialist/Bid Manager
- Meget gode språkferdigheter (både skriftlig og muntlig) på engelsk
Våre kjerneverdier er viktige for oss, og noe våre medarbeidere kjenner seg godt igjen i:
- Kunden i fokus: Fornøyde kunder er det aller viktigste målet for vår virksomhet.
- Pålitelighet og ærlighet: I vår virksomhet er tillitt essensielt for å lykkes. Vi skal alltid opptre ærlig og være pålitelig.
- Kunnskap: Det er viktig å kjenne, og forstå, både vår egen virksomhet og også våre kunders virksomhet. Vi forventer at våre medarbeidere er nysgjerrige og har lyst til å lære mer.
- Entusiasme: Entusiasme og engasjement for å nå våre mål og lykkes i det vi gjør, er en viktig drivkraft for vår videre suksess.
Hva tilbyr vi?
- En spennende rolle med variert ansvarsområde i et selskap i sterk vekst
- Bli del av et selskap som skårer høyt på medarbeider- og kundetilfredshet
- Konkurransedyktige betingelser
Arbeidssted er fortrinnsvis ved Green Mountains kontorer i Stavanger, men med mulighet for andre lokasjoner. Noe reisevirksomhet mellom de ulike lokasjonene må påregnes (ca. 1-2 reisedager i måneden).
Green Mountain er underlagt sikkerhetsloven. Vi gjør derfor oppmerksom på at bakgrunnssjekk eller annen sikkerhetsklarering kan bli nødvendig i forkant eller i løpet av ansettelsesforholdet.
Er dette noe for deg?
Send oss din CV og noen ord om din interesse innen søknadsfristen.
Ta gjerne kontakt med våre rådgivere i The Assessment Company for mer informasjon om selskapet, stillingen og prosessen: Camilla Kristiansen, Management Consultant, mobil 408 71 750 eller Karoline Dobloug, Business Consultant, mobil 906 88 725.