HR- og lønnsansvarlig
Alpinco søker nå en HR- og lønnsansvarlig som kan ta et selvstendig ansvar for HR og lønnsfunksjonene for flere av konsernets datterselskaper. I stillingen vil du være en sentral ressurs for økonomisjefen, lederne og andre med grensesnitt mot økonomi og HR. Du vil kunne påvirke din arbeidshverdag i stor grad, og for den rette kandidaten, vil det være spennende utviklingsmuligheter.
Vi kan tilby deg en variert og spennende hverdag i et fellesskap med engasjerte medarbeidere, mulighet for å bruke våre fantastiske destinasjoner og en rekke andre fordeler. Stillingen vil ha en tilnærmet 50/50-fordeling mellom Lønn og HR.
Noen sentrale arbeidsoppgaver vil være:
- Lønnskjøring for flere av konsernets datterselskaper og andre aktiviteter knyttet til lønn
- Rapportering til offentlige myndigheter
- Systemansvar for lønn og HR-området
- Lederstøtte
- Opplæring innen personaladministrative rutiner og systemer
- Videreutvikle og forbedre rutiner for onboarding/offboarding
- Likestillingsredgjørelse
- Leveranse av grunnlag fra lønnsområdet til bærekraftsrapportering
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg som har gode kommunikasjon- og samarbeidsevner, og som lett får god kontakt med mennesker. Du er proaktiv og mulighetsorientert, systematisk og nøyaktig. Som HR- og lønnsansvarlig, håper vi at du er opptatt av kontinuerlig forbedring, kostnadseffektivisering og digitalisering. Du er holder deg oppdatert på trender og utvikling innen begge fagområder, og evner å omsette innsikt og kunnskap til praksis. Vi håper også at du er fleksibel, selvgående og flink til å prioritere ulike arbeidsoppgaver i en hektisk hverdag.
Hvis du er opptatt av natur, utsikt og gode opplevelser for både gjester, samarbeidspartnere og ansatte, kan dette være en spennende mulighet for deg. Vi håper du kan identifisere deg med våre verdier: Offensiv, engasjert, glede og sammen.
Av formelle kvalifikasjoner og erfaring, tror vi du har:
- Høyere utdanning innen økonomi eller HR
- Tre til fem års relevant erfaring innen de samme eller tilsvarende ansvarsområder
- Erfaring med bruk av ERP- og HR-systemer (vi bruker henholdsvis Xledger og Simployer)
- Gode Excel-kunnskaper
- Gjerne erfaring fra personaladministrasjon og kompetanseutvikling
I tillegg, må vår nye HR- og lønnsansvarlig beherske norsk og engelsk både skriftlig og muntlig.
Vi tilbyr:
- En sentral stilling i en ambisiøs organisasjon
- Variert og spennende arbeidshverdag i fellesskap med engasjerte kollegaer
- Fantastisk mulighet til å bruke destinasjonene Hafjell og Kvitfjell både på jobb og privat (gratis sesongkort)
- Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
Arbeidssted for stillingen er primært Hafjell i Øyer.
Lyst til å vite mer?
Vi har valgt The Assessment Company AS til å bistå oss med rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Ta kontakt med en av våre rådgivere dersom du har spørsmål eller vil høre mer om stillingen:
Ragnhild Staff: tlf. 917 51 330, mail:
ragnhild.staff@theac.no eller Amund Kristiansen: tlf. 917 18 762, mail: amund.kristiansen@theac.no
Søknadsfrist: 25. august 2024