Har du sterk faglig kompetanse og solid erfaring innen prosjektkontroll?
Er du en naturlig leder og tilpasser deg lett i et dynamisk prosjektmiljø?
Green Mountain (GM) er i sterk vekst og skal være den mest profesjonelle datasenterleverandøren i både det norske og europeiske markedet. Vi søker stadig etter entusiastiske, utviklingsorienterte og lærevillige kollegaer og ønsker nå en
Project Control Management Team Lead om bord på laget.
GM bygger nå opp en sterk intern prosjektorganisasjon. Prosjektorganisasjonen skal styrke selskapets kultur ved å bygge en felles GM kultur og standard, og sikre kontinuitet, gjennomføring, felles prosesser og kvalitet på tvers av prosjektleveranser. Prosjektorganisasjonen er en byggherreorganisasjon. Til å utføre selve byggearbeidet benytter GM forskjellige samarbeidspartnere og underleverandører. Gjennom årene er det etablert sterke relasjoner med disse for å sikre at de oppfyller GM standarder. Prosjektorganisasjonen er en del av IDB-teamet (Innovation, Design & Build) i selskapet og ledes av Project Director Norway. Prosjektdirektøren har totalansvaret for prosjektporteføljen i Norge. Prosjektorganisasjonen i GM jobber med prosjektene fra design, planlegging, oppstart og gjennomføring av byggeprosjektene og til handover til Operations (driftsorganisasjonen) for alle GMs prosjekter.
Som
Project Control Management Team Lead vil du ha lederansvar for Project Control-området i PMO-enheten i Green Mountain, men vil også selv være operativ og utførende i enkelte prosjekter ved behov. Her skal du i all hovedsak sikre at prosjektene har riktig kompetanse og kapasitet innen ditt fagområde i de ulike prosjektene, samt sikre at nødvendige prosesser og verktøy er på plass. Du får en sentral rolle i styringen og oppfølgingen av byggeprosjektene, og skal sikre at alle prosjektene gjennomføres i henhold til budsjett og kvalitet innen avtalt tid. Du skal etablere og vedlikeholde effektive kontrollsystemer, analysere prosjektet underveis og rapportere status til både ledelsen og kunden. Du har kompetanse innenfor prosjektstyringsmetoder- og verktøy, og erfaring med både utvikling og implementering av prosjektplaner, og har stålkontroll på kostnader og risiko. Rollen rapporterer til PMO Manager.
Din hverdag i korte trekk:
- Bistå prosjektorganisasjonen, og sikre at prosjektene har den riktige kompetansen og kapasiteten
- Personalansvar for ansatte i Project Control-teamet
- Fasilitere prosesser ifm risikohåndtering og styring
- Gjennomføre kostnadskontroll og rapportering
- Håndtere endringer knyttet til prosjekter
- Bidra med kontinuerlig vurdering av prosjektstyringsprosesser og verktøy for å øke effektiviteten og kvaliteten på leveranser
- Arbeide tett med øvrige ressurser i PMO og andre relevante avdelinger for å sikre effektiv kommunikasjon og samarbeid
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter deg med sterk faglig kompetanse og solid erfaring innen prosjektkontroll. Du har gode lederegenskaper, kommuniserer godt og liker å samhandle med andre. Fleksibilitet og evnen til å tilpasse seg endringer i et dynamisk prosjektmiljø, er noe som kjennetegner deg. Du er effektiv og proaktiv, og evner å ta initiativ for å drive prosjekter fremover. Du er nøyaktig og liker å jobbe grundig, og mestrer å løse problemer på en god måte. I tillegg har du god praktisk forståelse, håndterer kompleksitet og holder helhetlig oversikt. Videre må du ha prosjekterfaring for raskt å kunne se behovet i leveranser i prosjektene.
Vi ser helst at du har:
- Minimum bachelorgrad i ingeniørfag, økonomi, prosjektledelse eller annet relevant fagområde
- Bred erfaring innen prosjektkontroll, prosjektledelse el, helst innen bygge- og anleggsbransjen
- Solid kunnskap om prosjektstyringsmetoder og verktøy (for eksempel Omega365, Primavera, MS Project)
- Erfaring med budsjettering, kostnadskontroll og økonomisk rapportering
- God forståelse for risikostyring og kvalitetskontroll
- Gode analytiske evner og evne til å tolke komplekse data og trender
- Kjennskap til relevante lover og forskrifter innen bygge- og anleggssektoren
Våre kjerneverdier er viktige for oss, og noe våre medarbeidere kjenner seg godt igjen i:
- Kunden i fokus: Fornøyde kunder er det aller viktigste målet for vår virksomhet.
- Pålitelighet og ærlighet: I vår virksomhet er tillitt essensielt for å lykkes. Vi skal alltid opptre ærlig og være pålitelig.
- Kunnskap: Det er viktig å kjenne, og forstå, både vår egen virksomhet og også våre kunders virksomhet. Vi forventer at våre medarbeidere er nysgjerrige og har lyst til å lære mer.
- Entusiasme: Entusiasme og engasjement for å nå våre mål og lykkes i det vi gjør, er en viktig drivkraft for vår videre suksess.
Hva tilbyr vi?
- En spennende rolle med variert ansvarsområde i ett selskap i sterk vekst
- Bli del av et selskap som skårer høyt på medarbeider- og kundetilfredshet
- Konkurransedyktige betingelser
Arbeidssted ved en av våre lokasjoner, noe reising foreligger.
I Green Mountain tar vi sikkerhet på alvor og gode sikkerhetsholdninger er nøkkelen for å kunne leverer på våre tjenester. Green Mountain gjennomfører bakgrunnssjekk av personell, og adgangs- eller sikkerhetsklarering kan være aktuelt.
Er dette noe for deg?
Hvis du er enig i at dette virker spennende, men er usikker på om du er klar for en rekrutteringsprosess? Send oss ditt navn og telefonnummer, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat, hvor vi kan gi deg den informasjonen du trenger for å se om dette er en potensiell match. Kontaktinformasjonen til våre rådgivere i The Assessment Company finner du i annonsen.