Analytiker/aktuar
Ly Forsikring søker en dyktig og engasjert aktuar med solid erfaring fra skadeforsikring og et sterkt analytisk blikk. Dette er en spennende mulighet for deg som ønsker å være en nøkkelperson i arbeidet med prising, rapportering og analyser i et selskap med stor satsing på næringsmarkedet.
Stillingen gir gode muligheter for faglig utvikling i et forsikringsselskap i vekst. Vi ser for oss at du er ivrig i ditt arbeid og at du i tillegg til god kompetanse innen analyse, er strukturert og evner å bygge opp et godt rammeverk for analysearbeidet. Samtidig er du løsningsorientert og har et sterkt ønske om å
bidra til at LY forsikring fortsetter sin suksess videre. Du er komfortabel med kompetansedeling mellom selskapets avdelinger, og ser alltid etter forbedringsmuligheter i hvordan vi løser våre oppgaver.
Du vil ha en sentral rolle i tariff og prismodellering, budsjett- og prognosearbeid, og samarbeide tett med ulike avdelinger for å sikre nøyaktige beregninger og oppdatert innsikt som bidrar til selskapets strategiske mål. Dette inkluderer også løpende analyser og utvikling av prosesser for å sikre effektiv rapportering og beslutningsstøtte.
Hovedarbeidsoppgaver:
- Utvikle tariffer for eksisterende produkter, og eventuelt nye produkter
- Analysere lønnsomhet og porteføljeutvikling
- Utvikle rapporter og monitorering med fokus på produkt og tariffer, med fokus på automatisering av prosesser.
- Bistå med analyser og konsekvensberegninger for produktavdelinger og ledelsen
Du har:
- Aktuarutdanning eller annen høyere utdanning innen matematikk, statistikk, fysikk eller tilsvarende.
- Erfaring fra skadeforsikring, primært næringsforsikring og god kjennskap til næringsforsikringsprodukter.
- Erfaring fra tilsvarende arbeid i annet selskap.
- God kompetanse innen dataanalyse. SQL, Python eller R er en fordel.
Vi er stolte av å ha oppnådd førsteplass i EPSIs kåring av kundetilfredshet blant bedriftskunder innen skadeforsikring for 2024. Dette bekrefter vår sterke posisjon som en leverandør med fokus på kvalitet, service, og gode kundeopplevelser. For å kunne være blant de beste i bransjen til å møte kundes forventninger, er vi opptatt av trivsel og utviklingsmuligheter for den enkelte. Vi tror at medarbeidere som trives er bedre rustet til å levere eksepsjonell kundeservice. Derfor investerer vi i kompetanseheving, tilrettelegger for en inkluderende arbeidskultur, og skaper et miljø hvor ansatte kan vokse både faglig og personlig.
Vi har Kontorsted i Åsmarkvegen 2, 2390 Moelv og i Strandveien 37, 1366 Lysaker. Det er mulighet for hjemmekontor.
Vil du vite mer?
Ta gjerne kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company:
Isabel Andersen Mougios: 926 82 929 /
isabel@theac.no eller
Live Tenstad: 980 71 756 /
live.tenstad@theac.no
Du kan registrere deg som interessent ved å trykke «Søk her». Vi ser frem til å høre fra deg!